فول فایل

قیمت محصول :     3000 تومان
  افزودن به سبد خرید

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.
  • عنوان مقاله : آشنايي با تجارت الكترونيك و زير ساخت ها آن
  • فرمت مقاله : WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات : 105
  • حجم فایل : 53 KB
  • فرمت فایل دانلودی : zip
  • رمز فایل : www.fulfile.ir
  • تاریخ ارائه محصول : ۲۲ / ۰۲ / ۱۳۹۸
  • تعداد خرید : 0
  • بازدید : 75 بار
  • دسته بندی : ,
  • امتیاز کاربران :

آشنايي با تجارت الكترونيك و زير ساخت ها آن

تقسيم‌بندي تجارت الكترونيك

تجارت الكترونيك در واقع فرآيند خريد و فروش محصولات و خدمات بر روي شبكه اينترنت مي‌باشد و مي‌توان آن را به چند گروه: تجارت بين بنگاه و مصرف كننده يا مشتري (B2C)، تجارت بين بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بين مصرف كننده و مصرف كننده (C2C) تقسيم نمود. كه در اين ميان فعاليت‌هاي تجاري عمدتاً در چارچوب B2B و B2C متمركز گرديده‌اند. هر چند در آينده فعاليت‌هايت جاري B2A و C2A نيز قابل پيش‌بيني مي‌باشند كه در ادامه به معرفي هر يك پرداخته شده است.

نمونه‌اي از يك فعاليت تجاري بين بنگاه و بنگاه (B2B)

بنابر عقيده متخصصين با برقراري ارتباط شبكه اينترنتي بين توليد كنندگان قطعات خودرو و سازندگان خوردو زمان تحويل خودروهاي سفارش شده كاهش خواهد يافت، چرا كه با انتقال سريع اطلاعات متقابل بين قطعه‌سازان از يك طرف و سازندگان خودرو از سوي ديگر با استفاده از شبكه اينترنت تحولات عمده‌اي در مراحل تحويل خودرو كيفيت و هزينه را شاهد خواهيم بود.

قطعه‌سازان، با آگاهي از نيازهاي خودروسازان، محصولات را مطابق با نياز آنها توليد خواهند نمود. ارتباط بين خودروسازان و قطعه‌سازان براي سفارش و تغيير در قطعه و اندازه‌هاي لوازم يدكي به روش سنتي با كاغذ و نامه حداقل بين يك تا دو ماه زمان مي‌برد. اما با استفاده از اينرنت و برقراري ارتباط رايانه‌اي بين اين دو مجموعه زمان به كمتر از يك هفته كاهش مي‌يابد، در اين روش همچنين خودروسازان با كنترل شاخص‌هاي كيفيت قطعات خودرو مي‌توانند تعداد و موارد قطعات معيوب را سريعاً به قطعه‌سازان اطلاع دهند و در نتيجه افزايش قابل توجهي در كيفيت خودروها بوجود مي‌آيد. در نهايت B2B بين دو مجموعه توليدكنندگان خودرو و قطعه‌سازان باعث كاهش هزينه‌ها، بهبود كيفيت و افزايش سرعت ساخت خودرو مي‌گردد.

فعاليت‌هاي در محدوده بين بنگاه و مصرف كننده B2C

تجارت الكترونيكي بين بنگاه و مشتري بسيار متداول است. در حال حاضر ده گروه اول زمينه‌هاي فروش خدمات و كالا كه از طريق اينترنت و براساس B2C انجام مي‌پذيرند عبارتند از: سخت‌افزار، امور مسافرت، جهانگردي، كتاب، موسيقي، ارسال هديه و گل و موادغذايي و نوشيدني، جواهرات، كالاهاي ورزشي و الكترونيكي، كه برخي از آنها نيز در ليست كالاهاي صادراتي كشورمان قرار دارند.

لذا با توجه به وجود زمينه‌هاي مذكور و با سرمايه‌گذاري در اين بخش مي‌توان آينده روشني را در بازار تجارت الكترونيك پيش‌بيني نمود.

فعاليت‌هاي در محدوده C2C

انواع مزايده و مناقصه كالاها از طريق اينترنت در اين حوزه قرار مي‌گيرند و با توجه به استقبال عمومي از اين نوع سايت‌ها آينده خوبي براي اين بخش از فعاليت‌هاي تجارت الكترونيك پيش‌بيني مي‌شود.

فعاليت‌هاي تجاري (B2A (Business to Administration

انواع تعاملات تجاري مابين شركت‌ها و سازمانهاي دولتي، پرداخت عوارض و مالياتها نمونه‌هائي از انواع فعاليت‌هاي B2A را تشكيل مي‌دهند.

دولت الكترونيكي E_Government

به دنبال متداول شدن تجارت الكترونيكي (e_commerce) در سالهاي اخير پديده نوين ديگري بنام دولت الكترونيك (e_government) مطر شده است. مهمترين ويژگي اين پديده ايجاد بستري مناسب جهت ارايه خدمات با هزينه كمتر و اثربخشي بالاتر مي‌باشد كه همواره مورد نياز و دغدغه خاطر مردم و دولتها بوده است.

بدين ترتيب ضمن ايجاد ارتباطي بهتر بين آحاد مردم و دولت، خدمات بسياري در قالب e_government به سه دسته از مشتريان قابل عرضه مي‌باشد شهروندان، بنگاه‌هاي اقتصادي و موسسات دولتي، مشتريان دولت الكترونيك مي‌باشند، اين مشتريان قادرند با استفاده از شبكه‌هاي وب با دسترسي به سايت‌هاي دولت الكترونيك در فعاليت‌هايا جتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي شركت نمايند يكي از مهمترين اهداف ايجاد دولت الكترونيك تحقق بخشيدن به مردم سالاري الكترونيك است كه تمامي شهروندان بتوانند در سرنوشت خويش دخالت داشته باشند.

هم اكنون بيش از يكصد سايت اينترنتي در ايالات متحده به صورت online در حال ارائه خدمات دولتي به مردم مي‌باشند. در نيوزلند نيز پايگاه‌هاي بسياري ايجاد شده‌اند كه بصورت online اطلاعاتي در مورد ساختار و فعاليت‌هاي دولت ارائه مي‌دهد.

پرداخت ماليات و عوارض، تجديد گواهينامه، ثبت شركت، ثبت تولد و مرگ، تقاضا و دريافت مجوز فعاليت‌هاي ساختماني، تجديد جواز كسب و اينگونه فعاليت‌ها از موارد مختلف تعاملات با دولت الكترونيك است.

فهرست عناوين

تقسيم‌بندي تجارت الكترونيك

نمونه‌اي از يك فعاليت تجاري بين بنگاه و بنگاه (B2B)

فعاليت‌هاي در محدوده بين بنگاه و مصرف كننده B2C.. 

فعاليت‌هاي در محدوده C2C

فعاليت‌هاي تجاري (B2A (Business to Administration 

دولت الكترونيكي E_Government

مزاياي دولت الكترونيك

قوانين حقوقي حاكم بر كسب و كار الكترونيكي (e-law)

مزيت‌هاي تجارت الكترونيكي

معايب تجارت الكترونيكي

نيازها.

تجارت الكترونيكي چيست؟ (Electronic Commerce)

امنيت در تجارت الكترونيكي

رمزنگاري (Encryption)

رويه رمزنگاري به روش Common Key

رويه رمزنگاري به روش Public Key

هويت‌شناسي (Authentication)

موسسات Certification Authority

متدهاي پرداخت الكترونيكي (Electronic Settlement)

سيستم كارتهاي اعتباري

پول الكترونيكي (Electronic Money)

كارتهاي هوشمند (IC Card)

پول الكترونيكي مبتني بر شبكه (Network type)

سهولت بكارگيري

ايجاد يك فروشگاه بزرگ مجازي (Mall)

نقش وظايف نمايندگي‌هاي در يك فروشگاه مجازي اينترنتي 

تدوين قوانين (Establishment of Rules)

محافظت ازداده‌هاواطلاعات شخصي درتجارت الكترونيكي (Protection of Privacy)

محافظت مصرف‌كنندگان در فرآيندهاي تجارت الكترونيكي (Consumer Protection)

ايجاد قوانين روشن تجاري به منظور ايجاد يك بازار الكترونيكي معتبر 

سيستم خريد از طريق شبكه اينترنت (Online Shopping System)

كاربرد موسسات ذينفع در فرآيند خريد online

EDI پيشينه تجارت الكترونيك

مزاياي استفاده از تبادل الكترونيكي اطلاعات

هزينه‌هاي استفاده از تبادل الكترونيكي اطلاعات

مجموعه استانداردها و ساختار تشكيلاتي EDI

زيرساخت‌هاي لازم جهت تجارت الكترونيكي (Infrastructure)

اينترنت چيست؟

مزاياي استفاده از سرويس پست الكترونيكي (e-mail)

اينترنت چه كارهايي براي ما انجام مي‌دهد؟

چگونه به شبكه اينترنت وصل شويم؟

طراحي برنامه كاربردي براساس مدل كسب و كار

مدل كسب و كار (Business Model)

لايه معماري سيستم‌هاي كاربردي (Application Architecture)

سرويس‌هاي اشتراكي برنامه‌هاي كاربردي

تهيه رويدادهاي كسب و كار در طراحي Business Model

زيرساخت فني (Technical Inrastructure)

قابليت حمل (Portability)

قاليت توزيع توانايي‌هاي كاربردي

قابليت مقياس‌پذيري و پيش‌بيني توسعه‌هاي آتي سيستم (Scaleability)

قابليت مديريت (Manageability)

امنيت اطلاعات در تجارت الكترونيك

الگوريتم‌هاي متداول در رمزنگاري (Crypto Algorithms)

مديريت ارتباط با مشتريان (Customer Relationship Management)

تاريخچه كارت‌هاي اعتباري

بانكداري الكترونيكي در ايران ـ از تئوري تا عمل

نفوذ بانكداري الكترونيكي در مبادلات پولي

آشنايي بانكهاي ايران با بانكداري الكترونيكي

آشنايي بانكهاي ايران با اتوماسيون بانكي

چشم‌انداز تغييرات و استفاده از تجارب

طرح جامع اتوماسيون

تاريخچه شكل‌گيري

اهداف طرح

معيارهاي عمده طرح جامع

الگوي انفورماتيكي طرح جامع

نتيجه‌گيري

منابع و مآخذ

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

قبل از خرید: توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
بعد از خرید: تنها راه پشتیبانی محصولات سیستم تیکت می باشد .
- از پنل کاربری محصول خود را دریافت نمایید . برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

0