قیمت محصول :     رایگان!
  افزودن به سبد خرید

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.
  • عنوان فایل : اصول مدیریت و تئوری سازمان
  • فرمت فایل : PowerPoint
  • فرمت فایل دانلودی : zip
  • حجم فایل دانلودی : 5.44 MB
  • تعداد فصل : 15 فصل
  • رمز فایل : www.fulfile.ir
  • تاریخ ارائه محصول : 30 / 05 / 2019
  • بازدید : 722 بار
  • دسته بندی : ,

پاورپوینت اصول مدیریت و تئوری سازمان

اصول مدیریت و تئوری سازمان

  مدیران چه کسانی هستند و کجا کار می کنند؟

 مدیران در جاهایی کار می کنند که آن را سازمان می نامیم. بنابراین، قبل از اینکه بدانیم مدیران چه کسانی هستند و چکار می کنند، باید منظورمان را از عبارت سازمان روشن کنیم. یک سازمان، آرایشی سیستماتیک از افرادی است که به منظور دستیابی به اهدافی خاص گرد هم آمده اند.

  سه ویژگی مشترک همه سازمانها کدامند؟

  ویژگی اول این است که هدف مشخص یک سازمان معمولاً به صورت یک هدف یا مجموعه ای از اهداف بیان می شود.

ویژگی دوم این است که هیچ قصد یا هدفی به خودی خود قابل دستیابی نیست. سازمان افراد را وادار می کند که به منظور تعیین هدف تصمیم بگیرند و به منظور تحقق آن اقدامات گوناگونی بعمل آورند.

ویژگی سوم اینکه همه سازمانها از ساختار سازمانی برای هدایت و کنترل رفتار اعضای خود استفاده می کنند. بنابراین، سازمان به هر مؤسسه ای اطلاق می شود که دارای هدفی مشخص، افراد یا اعضا و یک ساختار سیستماتیک باشد.

  ویژگی های مشترک سازمانها

بنابراین، سازمان به هر مؤسسه ای اطلاق می شود که دارای هدفی مشخص، افراد یا اعضا و یک ساختار سیستماتیک باشد.

 مدیران و کارکنان عملیاتی

در یک سازمان مدیران افرادی هستند که فعالیتهای دیگران را هدایت می کنند. آنها عناوینی از قبیل سرپرست، مدیربخش، مدیر گروه، مدیر منطقه، معاون، رئیس کل و مدیرعامل را دارند. کارکنان عملیاتی، پرسنل غیرمدیریتی هستند. آنها مستقیماً شغل یا وظیفه ای دارند و مسئولیتی برای نظارت بر کار دیگران ندارند.

مدیریت به فرایند انجام فعالیت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط دیگر افراد اشاره می کند.

این فرایند، وظایف یا فعالیت های اولیه برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل را دربر می گیرد. در تعریف مدیریت، اصطلاح فرآیند، نشاندهنده فعالیتهای اولیه ایست که مدیر آنها را اجراء می دهد. به عبارت بهتر، این فعالیتها را وظائف مدیریت می نامیم. اثربخشی و کارائی به آنچه که انجام می دهیم و اینکه چگونه آنرا انجام می دهیم مربوط میشود.

کارائی یعنی درست انجام دادن وظیفه و به رابطه بین ورودی و خروجی اشاره دارد. اثربخشی یعنی انجام درست وظیفه جهت دستیابی به هدف.

قبل از اواسط قرن بیستم، دیدگاه‌های متفاوتی از مدیریت پیشنهاد می‌شدند. با این حال در سال‌های اخیر، سه چارچوب یکپارچه ظاهر شده‌اند که به سازماندهی مطالب درسی مدیریت کمک می‌کنند.

سه چارچوب عبارتند از:

۱) نگرش فرایندی

۲) نگرش سیستمی

۳) نگرش اقتضایی

رایگان – افزودن به سبد خرید
مطلب مفیدی برای شما بود ؟؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

قبل از خرید: توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
بعد از خرید: تنها راه پشتیبانی محصولات سیستم تیکت می باشد .
- از پنل کاربری محصول خود را دریافت نمایید . برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.



دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

افزودن به سبد خرید